Friday, June 1, 2007

اصحاب ولا بزنس.....بتاع الجاز

وانا قاعد مع نفسى كده فى لحظه تجلى افتكرت اصحابى فى البلد اللى بعتبرهم حته منى بسيبها فى وانا مسافر رايح الكليه , افتكرت كل واحد منهم وافتكرت لحظات كتير قوى عشناها مع بعض ,وعرفت ان مهما الانسان كان ليه اصحاب واصدقاء, فيه ناس معينه بس هيه اللى انت بتفتقدها أ وتتمنى تقعد معاهم لحظه , احنا شله اصحاب عجيبه فعلا , توليفه من الصعب ان تجدها فى اى مكان ,توليفه تجد فيها الدكتور والمهندس والاستاذ والمحاسب وابو السيد وتجد فيها جميع الاعمار ,يعنى كوكتيل عجيب!!!!!!!. ولكن تجمعنا بعض الهوايات مثل "المشى, ودى اهم هوايه بنمارسها كل يوم" و" غناء اغنيه من غير ليه لعبد الوهاب بنمارسها اثناء المشى برضه"و اهم الهوايات هى ان احنا نتريق على بعض ودى برضه بنمارسها اثناء المشى" لحد ما معاد البونات......اقصد العشا يجى اروح اتعشى وانام .انا بقه وصحابى دول اللى بنكتب مدونة احنا ولاد النهارده يا ريت تزوروها. انا بسلم عليهم واحد واحد وبقولهم انا راجعلكم لانكم بجد وحشتونى.
والسلام ختام

5 comments:

ta5areef said...

واحنا من موقعنا هنا فى الكفر بنقولك ان انت كمان والله وحشتنا بس احنا فاكرينك على طول وبنتريق عليك يا باشمهندس
والله ماتقلق
مش سهل ننسى نصيبك فى كلامنا
توصل بالسلامة

بتاع الجاز said...

يا ترى بتتريقوا تقولوا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أبوسويلم said...

والله برنس بصحيح يا باشمهندس . والله ولك وحشة اكبر من الحزب بتاعنا كله بكل اعضائه ومؤسسيه. وعلى رأى الشاعر الشعبى العظيم
وقد يجمع الله شمل الشتيتين بعدما
يظنان كل الظن الا تلاقيا

بتاع الجاز said...

هاجيلكوا قريب ان شاء الله. عشان نمارس هواياتنا المفضله

Anonymous said...

بصراحة
ماكنتش ناوية اعلق على البوست دا
لاني حساه فيه خصوصية شديدة بيكم انتم كاصحاب واصدقاء

بس للاسف مااقدرتش امنع نفسي
لاني باحب اوي اوي علاقات الصداقات ونظام الشلة اللي بتلتقي في نقاط كتير زيكم كدا
ربنا يديم عليكم نعمة الترابط ان شاء الله
وتفضلوا كدا على طول
وتروحوا السغل سوا وتيجوا من السغل سوا

اسفة مرة تانية على تطفلي على البوست دا
بس فعلا ما اقدرتش امنع نفسي
ابتا ابتا